Operacija hemoroida

Hemoroidi su jedan od najčešćih zdravstvenih problema savremenog čovjeka. Smatra se da svaka druga osoba poslije pedesete godine života ima probleme s hemoroidima, najčešće u obliku učestalih krvarenja i bolova. Ponekad se mogu javiti i ozbiljnije komplikacije kao što su teška anemija, tromboza i infekcija.

Sretni smo da u Plavoj poliklinici radimo operacije hemoroida uz pomoć aparata Ligasure, najnovije generacije, koji omogućava da se pacijent samo nekoliko sati poslije operacije uputi na kućno liječenje i u najkraćem vremenskom razmaku vrati normalnim životnim aktivnostima.

Simptomi hemoroidalne bolesti ovise o tipu hemoroida. Unutarnji hemoroidi obično su praćeni bezbolnim rektalnim krvarenjem što pacijenti obično primjećuju kao tragove svježe crvene krvi na toaletnom papiru. Vanjski hemoroidi skloni su trombozama što je praćeno velikom boli u području anusa. Istovremeno kod osobe mogu postojati i unutarnji i vanjski hemoroidi. Unutarnji hemoroidi se ovisno o veličini dijele u IV stupnja, o čemu ovisi i način liječenja.

Simptomi hemoroida:
-Bezbolno rektalno krvarenje
-Svrbež i bol
-Oteklina u području anusa
Budući da mnoge bolesti i stanja mogu biti uzrokom sličnih tegoba, dijagnoza hemoroidalne bolesti postavlja se pregledom završnog debelog crijeva – proktološki pregled. Ovaj pregled uključuje rektoskopiju kojom se endoskopski pregleda debelo crijevo do dubine od oko 25 cm. Time je omogućeno bezbolno postavljanje konačne dijagnoze.

Liječenje

Ligasure- hemoroidectomija je metoda operativnog liječenja pri kojoj se aparatom Ligasure, koji radi radiofrekventnu koagulaciju krvnih sudova pri čemu ne povećavajući bitno temperaturu okolnog tkiva, vrši praktično varenje glavne hemoroidalne arterije, a i ostalih arterijskih i venskih krvnih sudova u hemoroidu. Time se krvni sudovi zavare, a ostatak hemoroida isječe.Ne šije se mjesto varenja i odsjecanja hemoroida, dok rana zarasta per sekundam u narednom periodu. Tim se postupkom operišu i spoljašnji i unutrašnji hemoroidi.

Potrebno je naglasiti da se radi o “metodi izbora” za sve krvareće hemoroide i da u našem dugogodišnjem iskustvu nismo imali slučajeve recidiva, što ovu metodu svakako preporučuje kao jedinstven zahvat.Takođe ono što je njena prednost je i lagan i relativno bezbolan postoperativni tok. Može se raditi u lokalnoj anesteziji i analgosedaciji koje su za pacijenta bezbjednije od općte anestezije.

Prije operacije:
•nije potrebno čišćenje crijeva
•glicerinski čepić staviti veče prije ili ujutro, jedan sat prije odlaska na operaciju
•antibiotska zaštita: bolesnicima koji uzimaju kortikosteroide, imunosupresive ili imaju ugrađeni vjestački srčani zalistak ili vještački zglob, prije zahvata treba dati antibiotik da se spriječi infekcija.

Poslije operacije
Cilj je regulisati četiri stvari: analnu higijenu, bol, mokrenje i stolicu
•Analna higijena – gaze možete skinuti prvi dan nakon operacije te započeti s kupkama u kamilici. U kadu naspite vodu dubine oko 15 cm te sjednite u nju na 10 do 15 min. Najbolja temperatura vode je ona pri kojoj se osjećate ugodno. Možete staviti nekoliko filter-vrećica kamilice. Nakon kupke osušite anus mekanim peškirom i stavite suhe i čiste gaze.
•Nakon svake stolice operite se vodom i primjenite Flogocid mast.
•Bol – prvih nekoliko sati nakon operacije nećete osjećati nikakve bolove zbog djelovanja lijekova koje ste dobili tokom anestezije.

Cilj je da i kasnije bude tako. Zato treba početi uzimati dovoljno lijekova protiv bolova. Naša je preporuka kombinacija Paracetamola i Trodona od 3 do 5 tableta na dan. Lijek može izazvati pospanost te za vrijeme uzimanja nemojte voziti auto niti piti alkohol. Pitanje bezbolonosti je vrlo složeno. Naime neki pacijenti odmah nakon operacije osjete jako poboljšanje svog općteg i lokalnog stanja da su kod njih bolovi praktično zanemarljivi, a mi u njihovom slučaju možemo govoriti o bezbolnim opeacijama.

Drugi pak pacijenti imaju bolove i oni najčešće sutradan po operaciji nestanu nakon stolice. Najčešće traju oko pola sata i potom nestanu. Rapidno se smanjuju svaki dan tako da i najosjetljiviji pacijenti posle desetak dana budu praktično bez ikakvih bolova. Moramo ovdje naglasiti da je pitanje bola s obzirom na razlike u intenzitetu, kod slično operisanih, isključivo subjektivna kategorija.

•Za smanjivanje bolova dobro je stavljati hladne obloge (u vrećicu za zamrzavanje stavite malo vode, a kad se stvori led, primijenite preko gaze ili peškira na analno područje).
•Stolica – nakon operacije treba što prije imati stolicu. Bolovi i strah mogu je otežati, stoga savjetujemo uzimanje preparata da stolica bude mekana.
•Mokrenje – nakon operacije hemoroida pacijentu je mokrenje često otežano, što je posljedica operacije na rektumu te djelovanja lijekova za anesteziju. Zato prije operacije ne treba pretjerivati s tečnosti , a obvezno je i pomokriti se prije zahvata. Nakon operacije savjetujemo što prije ustajanje i hodanje .

Kao i kod liječenja u ambulanti, i za operaciju postoje brojni uređaji koji proizvode različite energije kojima se mogu odstraniti hemoroidi (struja, ultrazvuk, laser, radiofrekventni talasi). Laser se još od 1970. godine koristi u medicini. Kao izvrstan pokazao se u dermatologiji, no u hirurgiji hemoroida još nije našao svoje mjesto, s obzirom da nije tačno da uzrokuje manje boli nakon operacije, a češće dovodi do komplikacija i značajno poskupljuje operaciju.

Ipak, od novijih oblika energije treba spomenuti Harmonic Scalpel (Ethicon Endosurgery) i Ligasure (Valleylab). Ti instrumenti omogućuju operaciju hemoroida uz znatno manje krvarenja, zbog čega zahvat traje kraće – uz manje komplikacija. I nakon početne faze entuzijazma ti su se instrumenti pokazali kao dobri za mnoge operacione zahvate. Zato se danas nalaze u svim operacijskim salama u razvijenom svijetu, za razliku od lasera koji ćete u njima teško naći.

One Response

1. Poštovani,

Hemeroide imam godinama, trebam ih odstranita, koliko košta operacija Ligasure- hemoroidectomija, koji doktor radi operaciju. Kada se mogu naručiti za pregled. Da li se može raditi u Sarajevo ili samo u Tuzli.

LP