Kojim metodama liječimo grlić maternice?

Rak grlića materice je na 4. mjestu po učestalosti kod žena, odnosno obuhvata 7,5% svih smrtnih slučajeva od raka kod žena. Procijenjeno je da godišnje umre više od 311.000 žena od raka grlića materice. Od ovog broja više je od 85% iz nerazvijenih i zemalja u razvoju.

U visokorazvijenim zemljama redovni, preventivni skrining programi te vakcinacija protiv infekcije HPV virusom značajno je smanjila broj uznapredovalih slučajeva bolesti.

Da bi se učestalost oboljenja, a samim tim i smrtnost smanjila neophodni su preventivni ginekološki pregledi i redovan skrining. Ako je potrebno liječenje jačih upala uz promjene na stanicama, postoji nekoliko metoda liječenja ovisno o stepenu promjene klasificirane citološkim pregledom .

Naravno brojni faktori određuju način liječenja, kao što su reproduktivni status, jačina lezije, godine pacijenta itd.

Osim konzervativnog liječenja u našoj ustanovi dostupne su različite metode liječenja koje se mogu provoditi:

-krioterapija,

-termalna ablacija (hladna koagulacija)

Ove dvije metode su pogodne za liječenje hroničnih upala, ektopije i blažih stepena displazije,

-LETZ (Loop Excision of Transformation Zone) metoda

To je zahvat kojim se odstranjuje transformacijska zona na površini vrata maternice niskovoltažnom električnom omčom, prednost ove metode kao i konizacije je da se  nakon intervencije ima uvid u detaljan patohistološki nalaz kao i stadij uznapredovalosti bolesti.

-Konizacija, dijagnostički i istodobno terapijski postupak prilikom kojeg se uzima dublji isječak vrata maternice u vidu konusa ili stošca.

U našoj bolnici rade ljekari sa dugogodišnjim iskustvom  i  sve  navedene metode liječenja grlića maternice dostupne su pacijentima.