Bakterijske infekcije u trudnoći: simptomi i liječenje!

planiranje_trudnoce

U samoj trudnoći vrlo se često javljaju upale mokraćnih sistema. Može se raditi o asimptomatskoj bakteriji koja kod trudnica ne izaziva smetnje, međutim nalaz urina (odnosno urinokulture) ukazuje na bakterijsku upalu. U takvim slučajevima liječenje se provodi prema antibiogramu. Ako se ne prepoznaju i ne liječe, asimptomatske bakterije kod 10-15% trudnica mogu dovesti do komplikacija kao što je pijelonefritis i prijevremeni porod, a najčešći uzročnik je E. coli.
Upravo zbog toga svakoj trudnici treba obaviti pregled urina, odnosno tokom trudnoće napraviti urinokulturu.

Chorioamnionitis (infekcija plodove vode) odgovorna je za oko 40% slučajeva majčinog febriliteta i oko 30-50% prijevremenih poroda, posebno onih koji završavaju prije navršenih 30 nedjelja trudnoće.
Danas se pretpostavlja kako je infekcija uzrok najvećeg dijela oštećenja mozga novorođenčadi i, posljedično, odgovorna za nastanak cerebralne paralize i ostalih brojnih neuroloških pometnji.

Jedan od načina da se spriječi infekcija plodove vode jeste raditi briseve u trudnoći.

Infekcija bakterijom Ureaplasma urealyticum i Mycoplazma su vrlo opasni u trudnoći jer može dovesti do infekcije plodovih ovoja, korioamnionitisa, te prijevremenog prsnuća vodenjaka i prijevremenog poroda. Ukoliko infekcija prodre kroz posteljicu, tada može dovesti do zastoja rasta djeteta, bakterijemije (prisutnosti bakterija u krvi), upale pluća ili meningitisa.

Bakteriju Ureaplasma urealyticum i Mycoplazmu također možemo izolirati brisom, a terapiju provodimo prema antibiogramu uz obavezno liječenje oba partnera.

Vaginalna gljivična infekcija se također učestalije javlja u trudnoći. Prate je tipični simptomi koji su isti onima i izvan trudnoće, a to su svrbež, peckanje i obilan sirast iscjedak bez mirisa. Liječenje se provodi odgovarajućim protugljivičnim vaginaletama. Gljivična infekcija ne predstavlja veliku opasnost za samo dijete, ali se može vrlo često ponavljati.

Za smanjivanje smrtnosti i oboljevanja beba, te zaštitu zdravlja novorođenčadi, od izuzetnog značaja je pravovremeno otkrivanje zaraze kod trudnica.

Trudnoća oslabljuje imunitet i time su stvoreni veći preduslovi za razvoj infekcije tako da ne treba zanemariti tu činjenicu jer su infekcije jedan od vodećih uzroka spontanih pobačaja i prijevremenih porođaja.

SAVJET: U slučaju da trudnice nisu ranije radile briseve onda se u početnoj fazi trudnoće preporučuje uraditi paket briseva (vaginalni, cervikalni, bris na Ureaplazmu i Mycoplazmu, Chlamydia trachomatis)  i TORCH analizu a ukoliko su rađeni i uredni onda početna faza zahtijeva samo cervikalni i vaginalni bris.

U Plavoj Poliklinici možete uraditi sve briseve i TORCH analizu po sljedećim cijenama:

*Paket briseva (cervikalni vaginalni, mikroplazma ureoplazma i chlamydia trachomatis)  100KM

*Cervikalni i vaginalni bris 30KM

*TORCH analiza 150KM

Obzirom da je februar mjesec prevencije prenatalnih infekcija tokom trudnoće pipremamo Vam posebnu akciju koja će se odnositi na cervikalne i vaginalne briseve a koja će trajati od 14.02. do 01. 03.2018. godine.